Vox Novus

Svenska Warhammer 40K-nyheter

  • Välkommen till Vox Novus

    Din källa till nyheter och djuplodande reportage i svenska 40K-världen.
  • Skriv in din e-postadress för att prenumerera på Vox Novus och få information om nya inlägg via e-post.

    Gör som 22 andra, prenumerera du med.

  • Blogg listad på Bloggtoppen.se

Summer Games: Match 1 vs Eldrad

Posted by Olof på 2010/06/22


Första matchen på Wizard Games Summer Games var mot eldar. Min motståndare Mikael var en trevlig kis med en ganska snäll eldarlista. Han hade:

Eldrad Ulthran
10 Howling Banshees – Exarch: War Shout, Acrobatic
Wave Serpent – Star Engines, Vectored Engines, Spirit Stones, TL Missile Launchers
10 Storm Guardians – 2 flamers
1 Spirit Seer – Destructor
Wave Serpent – Star Engines, Vectored Engines, Spirit Stones, TL Missile Launchers
12 Guardians – Scatter Laser
1 Spirit Seer – Singing Spear, Embolden
5 Rangers
5 Rangers
5 Dark Reapers – Exarch: Crack Shot, Fast Shot
Wraithlord – Bright Lance, Missile Launcher, 2 flamers
Wraithlord – Bright Lance, Missile Launcher, 2 flamers

Första matchen var Seize Ground. Enligt turneringsreglerna var det fem objektiv. Vi spelade på ett bord med ruinterräng, en massa stora byggnader som blockerade line of sight.

Mikael vann slaget om att placera ut objektiv och smackade ner ett rakt i mitten av brädet. Jag kontrade med ett extremt objektiv långt ut i ena hörnet. Mikael fortsatte att koncentrera sina objektiv runt mitten medan jag la mitt andra objektiv i motsatt hörna från mitt första.

Vacker Tauborg.

Mikael vann vinna slaget-slaget och lät förvånande nog mig börja. Redan här kände jag att det här nog inte skulle vara helt omöjligt… Jag ställde upp i en vacker Tauborg i mitten av brädet med Broadsides högt uppe i en ruin med bra utsikt över hela slagfältet.

Mikael försökte gömma hela sin armé vilket var ganska bra med tanke på motståndet. Han ställde dock en Wraithlord och en Serpent med Banshees alldeles för långt bort på ena flanken. Han gömde också Dark Reapers helt så att bara exarchen kunde skjuta sin platta.

Mina första runda försökte jag sänka hans båtar men lyckades bara skaka ena serpenten. Mikael avancerade med sina båtar men inte med sina monster vilket gjorde att jag enkelt kunde koncentrera mig på att sänka båtarna med innehåll och sen ta hand om Wraithlords. Eldrad tittade vid ett tillfälle ensam fram i ett fönster och och försökte kasta Mind War på min chef, men chefen stod för långt bort. Jag kontrade med plasma/missil-fest och sköt bort alvmagikern på en salva.

Matchens höjdpunkt var när hans Guardians chargade min suit-enhet med chef. Han lyckades binda upp upp kostymerna i en runda – sen counterchargade jag med två krootenheter. Matchen slutade med att jag höll tre objektiv och hade dödat alla alver på bordet vilket räknades som två extra objektiv.

Tre poäng till mig!

5 svar to “Summer Games: Match 1 vs Eldrad”

  1. Jakob said

    Vad händer? Inga fler rapporter?

  2. Mikael said

    Det var en trevlig match, även om jag helt tappade fokus på det jag behövde göra.
    Skulle avancerat med allt mot mitten snabbt och hårt osv…

    Hatar verkligen Tau, klarar inte alls av att spela mot dem.
    Men jag lärde mig min läxa (igen), så nästa gång skall jag nog ge en bättre match.

  3. life coaching

    Summer Games: Match 1 vs Eldrad « Vox Novus

  4. ctr manipulation seo

    Summer Games: Match 1 vs Eldrad « Vox Novus

  5. dedicated servers are powerful dedicated servers

    Summer Games: Match 1 vs Eldrad « Vox Novus

Lämna en kommentar